ads

loading...

[INFO] 8 Bahagian Tubuh Wanita Yang Sering Dipandang Lelaki

Wanita sememangnya menjadi daya penarik buat lelaki. Namun bahagian mana yang sering menjadi tumpuan mata lelaki?. Jom kita lihat.
1. Betis dan Lutut
Wanita yang apabila berjalan bergesel betis dan lututnya amat disukai lelaki, walaupun wanita ini tidak begitu menggoyang pinggulnya. Cara berjalan sebegini membayangkan bahawa faraj wanita itu kecil dan sempit, dan sempitnya faraj wanita menjadi kesukaan lelaki.
2. Pinggang
Lelaki lebih tertarik pada pinggang yang ramping kerana ianya mudah digoyang sewaktu berjimak. Goyangan sewaktu jimak dilakukan oleh wanita, dayungan biasanya dilakukan oleh lelaki. Goyangan ini memberikan kenikmatan yang lebih tinggi kepada lelaki.
3. Pipi
Ciuman yang melazatkan penciumnya berada pada sasaran pipi yang licin, bersih dan halus, oleh kerana itu ramai lelaki lebih menyukai wanita yang berpipi licin.
4. Dada dan Payudara
Terdapat pertalian antara bidangnya dada wanita dengan payudaranya. Jika dadanya bidang, maka payudaranya tidak begitu nyata bentuknya. Sekiranya dada kecil, payudara adalah lebih jelas bentuknya dan tampak membengkak dan naik. Keadaan inilah yang menarik oerhatian lelaki.
5. Alis Mata
Sekiranya alis mata wanita halus tersusun rapi, ia dianggap sebagai kesukaan kaum lelaki.
6. Dahi
Apabila dahi wanita luas, ia dianggap dahi yang sempurna oleh lelaki. Dahi wanita adalah tempat di mana lelaki akan menemukan dahinya.
7. Bibir dan Lidah
Lelaki lebih menyukai bibir yang nipis dan lidah yang lonjong kerana ia dianggap menikmati kucupan semasa istimta’ mahupun jimak. Pada zaman ini, kucupan lidah lebih disukai dan membangkitkan syahwat 3 kali ganda berbanding dengan ciuman ke pipi, dua alis mata, antara 2 lubang hidung dan pada tengkuk wanita yang mampu membangkitkan syahwat sebanyak 25 peratus.
8. Faraj
Pada lelaki, bentuk faraj wanita tidaklah menjadi persoalan besar. Tetapi ramai lelaki lebih sukakan wanita yang mempunyai lubang faraj yang kecil kerana ia dianggap dapat memegang dan menyepit zakar lelaki dengan lebih utuh tatkala jimak. Walaupun begitu, seni kemutan dianggap lebih penting dari besar atau kecilnya lubang faraj, kerana ini dianggap lebih memberi kesan kenikmatan kepada lelaki.

11 Keistimewaan Orang Kelantan


1. Kelantanese use a proper Malay word.

Tidak seperti negeri-negeri lain di malaysia, orang kelantan tidak merosakkan perkataan yang terdapat didalam bahasa melayu standard. seperti contoh:

Ulau - Melaka

Ulaq - Kedah

Ulor - Johor

Ular - Kelantan ( ooo-laaa)

dan banyak lagi…


2. Kelantanese don’t ‘cakap kelantan’.

Orang kelantan tidak cakap kelantan, mereka ‘kechek kelate’. Bahasa kelantan mungkin merupakan bahasa yang paling sukar untuk difahami diantara kebanyakkan dialek yang ada di malaysia (selepas bahasa sarawak, dan sabah).

Bahasa kelantan tidak menggunakan imbuhan dihadapan sesuatu perkataan tetapi lebih kepada menggunakan sabdu, dan ayat didalam bahasa kelantan tidak dimatikan dihujungnya. contoh:

betina - tino (Ttee-nor)

berjalan - jale (Jjaa-ley)

bermain - maing (Mmaa-eng)

perbualan - buale (Bbua- ley)

pemerintahan - meritohe (Mme-ghi-toh-he)

contoh ayat:

“Toksoh buak peghanga po kegho, tokleh napok Ttino lalu” - Tak usah buat perangai serupa kera, tak boleh nampak perempuan lalu

“Maghi kito gi Jjale ghumoh pok peng, che buleh duik Ghhayo” - Mari kita pergi berjalan rumah pak arifin, ada ‘chance’ boleh duit raya


3. Kelantanese have their own currency.

Mungkin ramai yang tidak tahu tapi orang kelantan tidak menggunakan matawang RM atau ringgit malaysia. Mereka mempunya matawang mereka sendiri iaitu Riyal atau sebutan nya lebih berbunyi ‘ghiya’. Walaupun ‘ghiya’ kelantan tidak diniagakan di pasaran antarabangsa dan exchange rate antara ‘ghiya’ dan RM adalah sama, malah wang yang digunakan adalah sama. Tetapi Ringgit adalah lebih kecil sekiranya digunakan di kelantan. Contoh:

Situasi seseorang menggunakan Ringgit di pasar Siti Khadijah Kota Bharu:

“Makcik, sayur ni berapa ringgit selonggok?”

“oohh, sayur kakung nih 2 Ringgik selonggok”

Situasi yang sama, tetapi menggunakan ‘ghiya’

“Mokcik, sayur kakung nih brapo ghiya slonggok ..?”

“slonggok tigo amah*, kalu nok ambik duo longgok, 2

ghiya”

perhatikan harga selonggok kangkung meningkat 50 sen dari harga dalam ‘ghiya’, malah dijualnya pulak dengan harga 2 longgok 2 ‘ghiya’ (atau 2 ringgit)


4. Kelantanese and ‘Budu’

Orang kelantan yang tipikal, amat gemar memakan budu dan ulam. Budu merupakan lebih dari sos untuk menyedapkan makanan, applikasi budu didalam makanan tiba ketahap ianya dijadikan kuah bagi mereka yang berdarah kelantan tulin.

contoh:

saiful: “aduh nampak gaya makan nasi ngan ikan rebus jelah kita malam ni” (sambil berwajah sedih) shazmin: “perrgghh, ni kalau ada budu ngan limau nipis, kena pulak ulam raja…” (sambil meleleh air liur)

So, kita dapat tahu dari situasi ini, shazmin adalah orang kelantan. (pergghh… budu ngan ulam raja)


5. Kelantanese are soft.

Orang kelantan adalah terkenal dengan sifat lembut mereka. Sifat sederhana dan pemalu merupakan sifat yang paling jelas. Tetapi sekiranya mereka berada didalam kelompok yang mereka berasa selesa, mereka merupakan orang paling friendly dan kuat berseloka.


6. Kelantanese doesn’t hold to ‘adat’ rules.

Bagi mereka yang tidak tahu, orang kelantan merupakan masyarakat yang paling mudah dibandingkan dengan masyarakat dinegeri lain apabila masuk kedalam bab adat resam dan perkahwinan. Ini adalah mereka kurang atau hampir tidak berpegang kepada sebarang adat. Tidak seperti masyarakat di Negeri Sembilan yang kuat dengan Adat Pepatih dan berbagai-bagai lagi adat-adat di malaysia. Orang kelantan lebih kepada memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan didalam islam.

Masyarakat kelantan tidak ada pantun (minang), bayar tol (bagi orang johor), bersanding, kenduri 3 hari 3 malam, pulut kuning dan sebagainya. Ia bergantung kepada pasangan pengantin dan keluarga sekiranya ingin mengadakan adat-adat berikut tetapi ianya adalah tidak wajib, dan masyarakat kelantan kebanyakkan lebih gemar kepada kesederhanaan. Ayat yang biasa didengari adalah:

“buak gapo buak bendo-bendo lagu tuh, Bbazir pitih”

(buat apa nak buat benda-benda macam tuh, membazir duit) . Jika ada yang ingin mencari bakal isteri, bolehlah cari orang kelantan.


7. Kelantanese and Nik Aziz

Orang kelantan lebih gemar dikenali sebagai anak murid Nik Aziz. Orang kelantan tidak melihat Nik Aziz sebagai menteri besar tetapi lebih kepada seorang tuan guru. Ini adalah kerana tuan guru Nik Aziz sendiri adalah seorang guru agama dan masyarakat kelantan menghormati beliau lebih sebagai seorang guru agama lebih daripada seorang menteri besar.


8. Moon Kite (wau bulan)

Wau bulan merupakan permainan traditional orang kelantan, tetapi lebih kepada mereka yang tinggal di pesisiran pantai. Ini adalah kerana angin yang kuat dan dahulunya ketika angin kuat mereka tidak boleh pergi menangkap ikan oleh itu mereka mengisi masa lapang dengan bermain wau.


9. Wayang kulit

Masyarakat kelantan merupakan pelopor didalam bidang perfileman, sebelum wujudnya Tanjong Golden Village (TGV) dan Golden Screen Cinema (GSC) masyarakat kelantan sudah lama ada Ketereh Village Cinema (KVC) dan Kedai Lalat Village Cinema. Malah wayang kulit terdapat dimana-mana kampung di kelantan (sebab itu kota bharu tak ada panggung wayang).


10. Thailand (golok)

Orang kelantan gemar membeli-belah di golok, ini adalah terdapat bermacam-macam barangan yang boleh didapati di golok, dari baju-baju, barangan elektrik, barangan dapur hingga ke mercun boleh didapati di golok. Oleh itu orang kelantan tidak memerlukan shopping complex yang besar-besar seperti di negeri-negeri lain yang hanya akan menimbulkan masalah jalan raya, dan menjadi tempat muda-mudi berpeleseran. Di golok, kanak-kanak, remaja, makcik-makcik dan nenek-nenek semuanya boleh membeli belah bersama-sama.


11. orang kelantan mempunyai berbagai kata ganti nama mengikut keadaan tertentu


‘kito’ digunakan bila bercakap dengan orang lebih tua

‘ambo’ untuk menunjukkan humbleness

‘kawe’ dengan kenalan biasa

‘aku’ dengan member2 rapat

‘oghe’ dengan family

’sayo’ untuk formality

JENAKA MALAM PERTAMA PENUH MAKNA

10 Cara Untuk GODA Lelaki


Godaan. Ia bagai suatu permainan ‘dikejar dan mengejar’. Tetapi adakah ia tertakluk kepada kaum lelaki sahaja untuk menggoda wanita yang diminatinya? Apakah yang perlu dilakukan oleh seorang wanita bagi menarik perhatian lelaki yang disukainya? Sebenarnya, ia agak mudah. Hanya bergantung kepada bahasa gerak tubuh anda.
1. Memusing kepala & menguak rambut

Ini merupakan suatu ‘pergerakan yang menggoda’ apabila seorang wanita berada berhampiran lelaki yang disukainya. Kepala digerak ke belakang sambil tangan menguak rambut daripada muka atau bahu. Pergerakan ini menunjukkan anda mengambil berat akan diri si jejaka dan ia juga mendedahkan bahagian ketiak anda, merembeskan haruman. Mmm…



2. Muncung, basahkan bibir & buka sedikit mulut

Bibir tebal nampak lebih menarik kerana ia berbeza daripada bentuk bibir lelaki. Memuncungkan bibir menambahkan lagi ‘godaan bibir’. Sebab itulah, lelaki berpendapat gincu bibir merah paling menarik.



3. Sedikit sentuhan tubuh

Wanita mempunyai lebih banyak sensor saraf berbanding lelaki, membuatkan mereka begitu sensitif kepada sentuhan. Lelaki mendapati gerakan tubuh wanita seperti meraba-raba dirinya sendiri iaitu pada bahagian paha, tengkuk atau leher adalah sesuatu yang seksi. Lebih-lebih lagi, sekiranya seorang wanita itu menghampirinya sambil menyentuh tangan, bahu atau bahagian badan si jejaka.



4. Jelingan atas bahu yang terangkat

Bahu yang terangkat menonjolkan bentuk bulat dan lenggok tubuh wanita. Maka biasakan menjeling ke belakan. Renung mata si jejaka seketika sebelum memandang ke arah lain atau ke bawah. Renungan itu cukup untuk memberitahu bahawa anda berminat untuk mengenalinya. Kajian menunjukkan kebanyakan lelaki tidak sedar akan renungan pertama si gadis, maka anda perlu mengulanginya beberapa kali. Si dia tertarik? Ambil peluang tersebut untuk mengangkat kening sambil membesarkan mata untuk mengesahkan renungan anda hanya untuk si dia.



5. Usap objek bulat

Mengusap sebarang objek berbentuk bulat adalah suatu pergerakan luar sedar yang mencerminkan pemikiran anda. Contohnya, apabila anda mengusap keliling gelas minuman anda, si jejaka secara simboliknya akan cuba memiliki anda sehinggakan dia sendiri dilihat mengusap-usap kunci kereta atau apa sahaja barang miliknya yang berada berdekatannya.



6. Jengketkan pinggul anda

Bukti perubatan menunjukkan wanita yang subur mempunyai julat (ukuran panjang) pinggang ke pinggul 70% (ukuran pinggang adalah 70% lilitan pinggul), ia adalah bentuk gitar dan dalam sejarah, julat ini terbukti sebagai faktor tarikan seks paling dramatik! Jangan berputus asa jika anda tidak memiliki julat ideal ini. Jengket atau naikkan sebelah pinggul untuk mendapatkan kesan yang serupa.



7. Lenggokkan pinggul anda

Wanita mempunyai pinggul dan ruang di antara kaki yang lebih lebar berbanding lelaki. Ini bermakna, apabila seorang wanita itu berjalan, dia menampilkan lenggok yang menonjolkan bahagian punggung. Lelaki tidak boleh berjalan begini sebab itulah lenggok wanita merupakan ciri perbezaan seks paling menonjol. Lelaki pula mudah terangsang akan lenggok jalan wanita paling menggoda.



8. Dedahkan pergelangan tangan

Wanita yang berminat dengan seorang lelaki akan secara tidak sengaja mendedahkan bahagian kulit paling lembut lagi licin iaitu pergelangan tangannya kepada jejaka tersebut. Dan wanita ini akan sengaja mengulanginya berkali-kali dan menunjukkan rangsangan tarikan yang meningkat. Mungkin sebab itu, wanita digalakkan menyembur pewangi pada bahagian ini.



9. Kekalkan minat si dia

Kajian menunjukkan kebanyakan lelaki bimbang untuk menyentuh beg tangan wanita, apatah lagi membukanya. Ia dianggap barangan peribadi, ibarat cerminan tubuh anda. Maka, ia menjadi suatu petanda kuat apabila anda meletak beg tangan di sebelah si jejaka yang anda minati. Dengan cara ini, dia boleh melihat atau menyentuhnya sebagai satu cara untuk menunjukkan minat anda.



10. Halakan lutut ke arah si dia

Silangkan kaki sambil lutut di atas dihalakan ke arah lelaki yang anda minati. Ini merupakan kedudukan paling santai. Anda bebas berbual sambil memberi peluang untuk mendedahkan sedikit paha secara tidak sengaja.
JENAKA MALAM PERTAMA PENUH MAKNA

AIR TIN KENA AIR KENCING TIKUS MERBAHAYA!!

MOHON SEBARKAN!!



 

PENTING DAN HARUS DIBACA!

Pada Hari Minggu yang lalu Satu Keluarga bersiar² dengan membawa beberapa minuman tin. Pada hari Isnin, dua anggota keluarga dimasukkan ke hospital dan ditempatkan di 'Bilik Intensive Care Unit.'

Dia meninggal pada hari Rabu. Hasil autopsi menyimpulkan ia terkena Leptospirosis. Virus ini terlekat pada tin minuman yang diminumnya, tanpa menggunakan gelas/cawan. Hasil test menunjukkan tin tersebut telah terkena (dijangkiti) urin tikus yang sudah mengering yg mengandung leptospira.

kita dinasihatkan agar membilas secara rata bahagian atas semua tin minuman sebelum meminumnya. Kebiasaanya tin² minuman ini disimpan dalam gudang dan terus dihantarkan ke kedai² runcit, tanpa dibersihkan.

Sebuah penelitian menunjukkan bahawa bahagian atas semua minuman tin lebih tercemar jika dibandingkan dengan tandas awam (penuh kuman dan bakteria.)

Jadi, bersihkan tin minuman terlebih dahulu dengan air sebelum memasukkannya ke mulut untuk menghindari segala jenis kecelakaan.

SHARE & SEBARKAN!

HOT!! Lisa Surihani Kantoi Bercium Mulut?


Betul ke Lisa bercium?? jom lihat gambar di bawah ini, Anda yang tentukannya.@ Ini hanya propaganda.ehiburan tidak dapat menafikan sama ada benar atau tidak.sama-sama lihat dan nilai.


Kahkahkahkah... Jangan Marah Yee.. Akhz!
Share dengan rakan anda ye^_^

Tanda-tanda cinta semakin pudar


Tengah-tengah mood tak berape betol..
boleh pulak terbaca entry pasal ni..
hmmm...
repost jela....
hahaha
biar laaa cinta nak pudar ke ape ke..
yang penting...cinta saya makin bertambah-tambah..
muehehehe
tapi kan....
bagi saya laaa..tanda-tanda ni bukan semua ley pakai..
kena consider jugak emosi pasangan anda tu..
tengok mood dia macamana..
pasangan anda...
semestinya anda lebih memahami dia..:)


1. Malas angkat telefon..
Pape hal asyik cakap malas, malas, malasss jer..
2. Bila ajak keluar, asyik busy memanjang..kalah YB.
3. Sudah pandai bergurau secara kasar n menyakitkan hati.
4. Mula menggelakkan diri dari bejumpa.
5. Dia dah x kisah kalau tak jumpa pun..sebulan x jumpa lagi bagus.

6. Bila dah janji date, tapi lupa nak datang..alasan lapuk diberi..lupa larr..tertido.
7. Apa kita buat dah tak betul dimata dia.
8. Dia nampak kelemahan kita lebih dari kebaikan.
9. Taip sms pun pendek2 je.
10. Bila kita cakap “i love u”, dia balas ‘errrmmm..” jer.

11. Bagi alasan.. “awak nie terlalu baik untuk saya..saya tak layak untuk awak..”..
masa ngorat dulu xde pulak timbul hal tu.
12. Bila ajak jumpa parent, macam2 cara dia cuba menggelak.busy.
13. Dah jumpa parent pun alasan banyak, nak cakap hal “kahwin”..?? Insyallah kalau de jodoh. kejap jer dia tuka topic.
14. Dia dah tak kisah apa yang jadi pada kita.
15. Susah nak senyum @ gurau2 macam dulu-dulu.

16. Dengan orang lain dia boleh cakap ‘single’.
17. Dulu-dulu asal nak keluar dating jer mesti nak pakai baju matching..sekarang 
dah taknak.. rimas katanya..poyo plak dah katanya sekarang.
18. Dulu sanggup tolak ajakan kawan semata-mata nak keluar dengan kita.. tp
sekarang dah terbalik.
19. Dulu boleh jer bergayut berjam-jam.. sekarang 5 minit pun susah,..katanya hpcepat panas.



sumber asal:http://penpatah.blogspot.com/2012/03/tanda-tanda-cinta-semakin-pudar.html

MY FAVOURITE SONG [ROMANCE]

Bila dengar lagu ni...
mesti teringat..
mula-mula kenal dengan si buah hati.
masing-masing share lagu favourite..
sweet kan?huhu
jom dengar lagu yg syok ni!

FLOSSY - ROMANCE




                                                      Lick ur lips to my lips
Hold ur breath and sleep on my shoulder,
Feel the warm of my skin,
Hold u tight wire u with my love

Coz tonite this beautiful feeling honestly melting onto u
And i slowly hold ur hand and keep my eyes on u
I won't let u down..i won't let u down..i won't let u down 

MALAYSIA MASIH MEMBANGUN-Tun Dr MAHATHIR FB

1. I am not talking about GDP and Per Capita. I am talking about feeling. I feel that Malaysia is growing. Certainly Kuala Lumpur is growing. High-rise buildings are everywhere.

2. Take KLCC. The twin towers were once without partners. Now the garden area is completely surrounded by high-rise hotels, condos and officers.

3. It is the same with the railway station. It is now hidden by a palisade of hotels, offices and apartments.

4. Jalan Tun Razak is now lined with high-rise offices and headquarters of numerous big corporations.

5. Perhaps they are empty. I know about cities going through a building boom only to precipitate a bubble. But at night I see lighted windows of the condos indicating that they are occupied. The bubble may yet come. But for now the building boom is not yet a bubble.

6. The suburban parts of Kuala Lumpur now see a number of new towns, linked to the city. There is Mont Kiara, Sri Kembangan, Puchong and many others. Then there are old Petaling Jaya, much changed, Subang Jaya, Putrajaya and Cyberjaya. In between there are the well-laid-out housing estates, small towns in themselves.

7. When the Kuala Lumpur International Airport was relocated to Sepang, Subang became deserted except for the occasional military aircrafts of the transport squadron landing and taking off. Today the second terminal has been refurnished and upgraded and is the hub for the Firefly turboprops. In addition there are two FBOs serving scores of private jets and other aircrafts. Many foreign aircrafts are parked in the huge AIROD complex, where they are being serviced or repaired.

8. Toll roads and flyovers help to reduce traffic at ground level. But the number of motor vehicles being put on the road each year continues to cause congestion.

9. Foreign investors invest billions for each of their projects. And Malaysia companies also report billions of Ringgit of profits. And they are also going abroad to build power plants, roads, ports and airports. I remember in my time when profits of a hundred million Ringgits were considered great. Now profits for a quarter may exceed one billion for banks and other businesses.

10. The rural areas are not neglected. Roads, schools, clinics, water supply and electricity reach even the remotest villages.

11. There may be unemployed graduates but their number are really small.

12. I have been visiting many countries and in none of them do I see growth as I see in Malaysia.

13. I also notice that many richly endowed countries of the developing world remain backward and underdeveloped. And invariably they fail because of politics, because dictatorships or wrong ideas about the freedoms of democracy. In both cases the love of self is greater than love of nation. Consequently they would rather see their nations remaining poor and undeveloped as long as their selfish ambitions remain supreme.
14. Malaysia is really well on the way to achieve the objective of becoming a fully developed country of 2020. But politics may still get in the way.

15. Some who see the Arab Spring seems bent on proving that the Government of this country is like the Governments of these Arab countries. The Government is being demonised despite the fact that this country with less resources than the Arab countries has developed beyond expectations; has given its citizens a good life and has seen democratic election being held wherein the Government party suffer serious losses and the opposition make very substantial gains. In Malaysia, unlike in the authoritarian countries in the Arab world, there has never been elections in which the Government gets 90% of the votes. Admittedly the same party has won all the 12 elections. This is frustrating for the opposition parties. But as much as the people can reject the Government party, the people also have a right to return the same party in any election. What is important is that support for the party is due to its success in developing the nation and meeting the needs of the people.

16. Change is not always for the good. There have been many instances when changes have brought disaster for the nation.

17. On the other hand the people have a right to criticise or even condemn the Government they elected. This is necessary to keep the Government on the straight path.

18. Some time between now and mid-2013 Elections must be held. I hope the people will not be swayed by the campaign of hate but should make a proper assessment of the qualities of the people and parties which will contest. Think of the development and progress of this country and choose wisely.

JENAKA MALAM PERTAMA PENUH MAKNA

[ANEH]:KUCING SUSUKAN TIKUS


[HM] Ranau: Walaupun kucing dan tikus dua haiwan sentiasa bermusuhan, namun perkara itu tidak berlaku bagi sebuah keluarga di Kampung Marakau, di sini, yang terkejut apabila mendapati kucing peliharaan mereka yang baru melahirkan anak turut menyusukan seekor tikus yang ‘menumpang’ manja bersama ibu kucing berkenaan.

Menurut pemiliknya, Malik Kaibeh, 47, kucing peliharaannya yang dinamakan Puralan itu baru pertama kali melahirkan dua ekor anak di sebuah pondok berhampiran rumah mereka sebelum disedarinya pada 7 Jun lalu.

“Saya melihat Puralan berulang-alik dua kali sambil menggonggong anaknya untuk berpindah dan hairan melihat ibu kucing ini turut menggonggong ‘anaknya’ yang agak pelik kerana memiliki ekor yang halus dan panjang selain berwarna hitam pekat.

“Sebaik diamati, saya terkejut apabila mendapati anak ketiganya adalah seekor tikus dan tidak pasti sama ada haiwan itu sekadar menumpang atau turut lahir bersama anak kucing lain,” katanya ketika ditemui di rumahnya, semalam.

Katanya, sebaik menyedari perkara itu, dia bersama isteri, Anifah Unggau, 47, memaklumkan kejadian terbabit kepada jiran sebelum perkara itu mula tersebar di kalangan penduduk kampung sehingga rumahnya kini menjadi tumpuan.

“Biasanya tikus menu utama makanan kucing liar di sini, tetapi lain ceritanya dengan kucing kami apabila dilayan seperti anak sendiri.

“Malah, ibu kucing dilihat melayan ‘anak istimewanya’ sama seperti dua lagi anaknya lain termasuk menyusu dan membersihkan badannya,” katanya.

Katanya, semua anak kucing berkenaan turut dilihat bermain bersama selain tikus terbabit tidak pernah cuba melarikan diri walaupun dikerumuni orang ramai.

“Kami ada memelihara lebih 10 ekor kucing yang dibiarkan bebas selain arnab yang ditempatkan di dalam reban khas di luar rumah.

“Selepas mengetahui kejadian ini, ramai penduduk kampung mengunjungi rumah saya untuk melihat lebih dekat termasuk ada di antara mereka menghulurkan wang untuk membeli makanan kepada ibu kucing berkenaan,” katanya.

Sementara itu, ketika ditanya sama ada dia akan menjual haiwan berkenaan, Anifah berkata, enggan berbuat demikian dan akan memelihara haiwan berkenaan.


PELIK...anak Puralan melayan tikus seperti adik-beradik.



JOM TENGOK SI SEKSI YANG SETIA

Rahsia Punggung dan Personaliti Anda!




Punggung dan paha merupakan pusat segala pergerakan badan. Ia menentukan cara kita bergerak memajukan diri kita dalam kehidupan. Seperti anggota lain bentuk punggung juga boleh mengupas rahsia personaliti seseorang. Terdapat 5 bentuk punggung iaitu bulat, seimbang, rata, besar dan tinggi. Jom tengok yang mana satu kah anda.






1. Bulat


Individu yang mempunyai punggung yang bulat adalah seseorang yang berjiwa kental, idealistik, periang, sentiasa bersemangat, pandai mengawal perbelanjaan, suka bersosial dan boleh bergaul dengan sesiapa sahaja. Dia juga seorang yang kuat dalam mengharungi segala cabaran hidup sama ada cabaran yang baik atau yang buruk.



2. Seimbang


Paha dan punggungnya seimbang. Tidak terlalu besar. Tidak terlalu kecil. Tidak terlalu bulat dan tidak terlalu rata. Pemiliknya dikatakan seorang yang tenang dan pemurah. Bakal ibu dan bapa yang baik. Merupakan seorang ibu yang sangat penyayang dan jika pemilik merupakan lelaki dia boleh menjadi seorang bapa yang jelas pemikiran ke mana hala tuju keluarganya dan sangat berjaya dalam kerjayanya. Perjalanan hidup teratur tanpa banyak masalah dan stabil.



3. Tinggi


Punggung tinggi ke atas. Orang ini dikatakan mempunyai daya seks yang sangat tinggi. Sangat disukai ramai. Tidak kisah dengan kata-kata negative orang lain. Hatinya tidak mudah sensitif dengan kata-kata yang diluahkan orang lain. Suka berseronok. Orang jenis ini suka melakukan sesuatu mengikut hati dan perasaan bukan fikiran dan ini menyebabkannya sukar mendapat status tinggi dalam masyarakat.



4. Besar


Pemilik punggung besar dan paha besar seorang yang romantik,subur dan sihat. Mereka merupakan individu yang penuh penuh rasa cinta. Sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita-cita. Ceria, pemurah dan bijak menguruskan kewangan. Baginya tidak ada yang mustahil dan segalanya boleh diatasi. Sentiasa mengukur kejayaan diri dengan jumlah harta dan wang yang mampu dikumpulkan.



5. Rata


Punggungnya rata atau hampir samarata dengan badan. Ia melambangkan empunya diri yang lurus, bijak danterlalu idealistik. Seorang yang tidak pandai mencari peluang berniaga. Jika perempuan, ia dikatakan tidak subur dan tidak mempunyai anak lebih dari satu. Tidak mempunyai perancangan masa depan yang jelas. Terlalu berserah kepada keadaan tanpa ada insiatif untuk memajukan diri.



Mungkin tidak tepat 100%, tapi selalunya akan mengena sedikit sebanyak dengan personaliti kita yang sebenar. Jadi yang mana satukah anda?
JOM TENGOK SI SEKSI YANG SETIA

[18SX] 1001 SEBAB KENAPA LELAKI SUKA PAYUDARA WANITA


Kenapa lelaki suka payudara wanita? Mengapa pulak lelaki tidak suka pada payudara wanita? Itulah lumrah jika tak perlu dihuraikan. Lelaki yang telah diciptakan oleh Allah swt, dengan sendirinya suka pada payudara wanita. Tapi ada juga yang suka kepada payudara bapok atau pondan! heh.. tajuk ini tak akan dimasukkan dalam artikel ini.
101 Sebab Mengapa Lelaki suka pada Payudara Wanita

1. Dari kecil lagi, walaupun tidak kenal apa itu payudara, apa fungsi payudara, Mereka (ibu) tidak kira lelaki atau perempuan tetap akan dipaksa atau ditonyohkan muncungnya dengan puting tetek / puting payudara. Oleh itu, tidak hairanlah walaupun tak suka nak hisap payudara tetap dipaksa suruh suka. Bak kata kalau nak melentur buluh biarlah dari rebungnya.. betul tak? Nah! Sekarang dah besar, mestilah lagi suka. Gambar selanjutnya..

2. Kerana payudara susah nak dilihat. Payudara disimpan dengan rapi dan selalu disorok dari pandangan. Benda yang selalu disorok membuatkan manusia ingin mengetahui dan apakah isi serta keistimewaannya.

3. Tidak puas melihat payudara. Payudara walaupun dilihat tetap tidak puas jika tidak nampak puntingnya. Apabila sudah nampak puting, masih tidak puas jika tidak menyentuhnya. Apabila dah sentuh, masih tak puas kalau tak meramasnnya, masih tak puas lagi menciumnya, masih tak puas gomol pulak, gigit dan proses itu akan berulang-ulang tiada akhirnya.

1o1 lagi sebab banyak sebab untuk anda suka payudara. Hanya anda yang tahu apa yang anda suka. Anda suka yang putih, hitam, pink, kecil, besar, montok, munggil? Londeh? Eh.. tak mungkin..

Oleh itu, wanita memang suka menunjuk-nunjuk payudaranya supaya lelaki yang melihatnya gereeemmm.. dan tak tenteram..
AWEK SPIDERMAN??
Dari pakar tanyalelaki.com

LAPTOP VS MICROSOFT SURFACE





JOM LAYAN SPIDERMAN!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...