0 Awi Rafael Akui Gambar Bertatu Miliknya, Kini Sudah Taubat Dan Insaf

Kira-kira 2 minggu lepas kecoh seketika dengan tersebarnya gambar seorang penyanyi yang dikatakan bertatu di badannya. Ramai yang menyatakan pelakon tersebut adalah Awi Rafael. Dan baru-baru ini, menerusi Facebooknya, Awi Rafael membuat pengakuan yang lelaki di dalam gambar tersebut adalah dirinya.
awi rafael bertatu
Untuk semua peminat Awi Rafael, ikuti penjelasan panjang lebar yang telah ditulis olehnya sendiri di Facebook Awi Rafael.
Assalamualaikum semua,
Terharu hati awi membace kata2 positif sahabat semua, kata2 nasihat..awi bersyukur diberi dariNya teman2 yg ikhlas dgn diri awi, menerima awi seadanya dan tidak menghakimi awi atas kesilapan2 yg pernah awi buat pada suatu masa tahun2 dahulu; masa muda dan masih mentah fikiran awi masa itu. Awi rasa ia adil utk semua yg sokong Awi utk tahu yg sebenarnya, dari Awi sendiri, Inshallah.
Gambar2 yg diambil dan dimuatnaik ke dalam laman2 portal adalah diambil oleh seseorang sebelum Awi bergelar artis DAN hakikatnya Awi adalah seorang insan biasa yg tidak terlepas dari membuat kesilapan. Awi minta maaf, Awi tidak sempurna. :( Ketika masih muda dan naif bertahun-tahun dahulu, berbagai perkara telah dicuba oleh seorang remaja muda seperti Awi biler umur Awi masih muda, skrng Awi sudah 26 tahun, lebih dewasa dan jauh lebih matang, alhamdulilah.
Sejak Awi taubat dan meninggalkan Australia, Awi benar2 menginsafi dan menyesali di atas segala perbuatan yg menyalahi hukum dan batasan agama. Kerana itu Awi pulang ke Malaysia, negara Islam dan bnyk teman2 Islam yg bole mengajar Awi sendiri, sambil mencari rezki halal. Awi berhajat untuk menjadi seorang insan yang lebih baik dan mulia di masa hadapan dan dicontohi oleh masyarakat terutamanya kepada peminat2 Awi. Awi bukan hendak menyorok atau hipokrit, tetapi dinasihati oleh ibu utk buat yg terbaik utk semua lapisan masyarakat, agar peminat2 MUDA semua tidak akan menyontohi kesilapan besar Awi dahulu. Awi pegang pd nasihat ibu, IAITU utk utamakan kawan2 yg sedia menyokong awi.
Dugaan itu akan sentiasa ada apabila seorang insan ingin coba kembali kpd jalan yg benar. Taubat awi sebelum awi dtg ke M”sia antara awi dgn Allah, dan kemaafan pertama adalah dari Ibu, dan syukur..Ibu, keluarga, sahabat rapat & kekasih hati Awi sudah lama maafkan Awi. Alhamdulilah.
Hikmah ada disemua yg terjadi, dan semua yg terjadi dtg dariNya. Maka itu, MAAFKANLAH insan2 yg pernah mengutuk,mencaci dan mempertikaikan semua tindakan awi. Maafkan mrk yg dengki dgn rezki awi, rezki yg dtg dari titik peluh kerja keras awi, hasil rezeki yg halal awi mencari melalui lagu2 awi. Dan maafkan mrk yg tegur dgn kasar, kerana itu baik sebenarnya, awi tahu hasrat hati mrk hanya utk ingin mempertahankan ajaran Islam..
Awi faham, it’s okay. =)
Tapi… inshallah tidak dilupa juga bahwa Islam itu juga mengajarkan kemaafan dan bukan dgn tawa atau dengki pd seseorang yg sedang alami kesusahan.
Inshallah terbuka hati semua. Letakkan diri kamu di dlm situasi awi, harap itu akan lembutkan hati teman2.
Akhirnya,
Awi seru kpd adik2 kiter yg masih muda disini..biarlah ini menjadi satu pengajaran untuk semua ya.. jauhkan diri dari yg haram, dekatkan diri kpd Islam dan terutamanya Ibu.
Jadi,marilah kita terus maju kehadapan dlm hidup dan dengarkanlah lagu2 dalam album terbaru awi yg akan kluar tak lama lagi, dgrkanlah luahan hati awi dan inshallah dari situ dapat memahami perjalanan hidup Awi yg tak pernah Awi sesali. Semuanya ada hikmah sendiri,Awi percaya pada itu. :)
Dari segi karier Awi, alhamdulilah semakin bnyk show masih diterima, dan bnyk tawaran lagi diberi utk awi bernyanyi dan berlakon juga,(!) dan juga peluang utk menyebarkan lagu2 ciptaan Awi di Indonesia.
Utk #awiDDicteds semua, awi syg korg.Korg semualah jantungku, Kuatkan semangat dan positif selalu;) Akan awi update show2 yg akan dtg iyaa..=)
Wasalam semua, salam jumaat
Awi Rafael.
JOM USHAR TOP 1 BLOG KAT MALAYSIA:90 JUTA VIEW!!
Terima Kasih Atas Kunjungan Anda =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hak Cipta Terpelihara Oleh aces15.blogspot.com 2012