0 CINTA:PERTEMUAN DAN PERPISAHAN




Tidak mudah untuk melepaskan sesuatu yang telah lama kita jaga dan sayangi, tidak mudah untuk kita menyatakan tidak pada hati jika diri begitu menyayanginya. Namun siapalah kita untuk menolak takdir yang maha Esa. Kita tak akan mampu.

Tidak mudah hati  akan berubah jika hati dah sayang, tidak mudah hati  akan berubah jika terlanjur cinta pada insan yang kita sayang, namun apa kan daya jika dia bukan jodoh kita, kita tak akan mampu menolaknya. Kita tak akan mampu.

Akhirnya kita pasrah dan redha pada ketentuanNYA,

Memilih untuk berpisah bukanlah kemahuan yang kita ingini, namun kerana sayang kita terpaksa membuat pilihan. Sayang kerana kita cintakan dia, bukan cinta namanya jika sayang tiada bertamu di hati.

Sayang hati untuk melangkah pergi, meninggalkan dia yang telah lama menemani kita dikala suka dan duka namun melepaskan dia bukanlah kelukaan yang berpanjangan,  perancangan Allah adalah terbaik buat kita sebagai umatNYA.

Pertemuan dan perpisahan adalah lumrah kehidupan. Tak kenal maka tak cinta . Cinta mendewasakan kita dan sayang menjadikan kita menjadi wanita yang tabah, pasrah pada segalanya.  Cinta menjadikan kita lebih menghargai dia dan sayang membuat kita lebih memberi dari menerima. Cinta dia apa adanya dan jangan mencinta lebih dari apa adanya. Cinta itu indah walaupun luka tetap ada, tidak ada kemanisan selamanya tanpa pahit dirasakan.

Luka bertamu dihati untuk menjadikan kita lebih tabah menghadapi segala ranjau2 kehidupan. Pujuklah hati agar tabah menghadapi di setiap dugaan yang telah kita hadapi. Ujian cinta bukannya mudah, kita akan sering jatuh beribu kali, namun jatuhnya kita bukan bermakna kita kalah dalam perjuangan itu. Senyumlah walau hati sering terluka.

Kita mencari cinta yang biasa tapi kita lupa dalam cinta itu ada cinta yang luarbiasa yang sering menemani kita. CintaNYA itu lebih dari segala cinta yang pernah kita rasakan. Belajar mendakap cintaNYA  sebelum kita mendakap cinta yang lain. Raihlah cintaNya di setiap penjuru hatimu.

Carilah cinta yang sempurna di hati dan bukannya cinta yang sempurna di pandangan mata. Raihlah sebelum terlambat.

Love is cinta tapi Cinta is Allah adalah yang sebaik-baiknya.

Pada yang terluka, bersabarlah n selalu berdoa padaNYA agar dikuatkan iman untuk lebih tabah selalu.

Pada pertemuan pastinya ada perpisahan namun jangan bersedih, perpisahan antara kita sesama manusia lumrah kehidupan. Usah mengeluh pada setiap perpisahan, usah tangisi pada dia yang telah pergi dari sisi kita, kerana yang pasti Allah akan selalu ada untuk kita. CintaNYA melebihi segala-galanya.


Cintapuisidihati.blogspot.com

RADIO ONLINE:http://musicsaje.blogspot.com/2012/06/hitz-fm.html

Terima Kasih Atas Kunjungan Anda =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hak Cipta Terpelihara Oleh aces15.blogspot.com 2012