0 RUSSIA GARANG..KEEPER CHELSEA AYAM!!


Euro 2012
WROCLAW – Rusia menampilkan aksi garang apabila mengatasi Republik Czech 4-1 dengan menjaringkan dua gol pada babak pertama, dalam perlawanan Kumpulan A, yang berlangsung di Stadium Perbandaran Wroclaw.
Rusia, yang melangkah ke separuh akhir empat tahun lalu, menjaringkan dua lagi gol – dalam tempoh dua minit di akhir babak kedua iaitu minit ke-79 dan 82 untuk kesudahan ‘pesta gol’ pada hari pembukaan perlawanan.kejohanan kali ini.
Perlawanan itu, yang lebih ‘tenang’, berlangsung kira-kira sejam selepas dua lagi pasukan dalam Kumpulan A iaitu Poland dan Greece seri 1-1, pertemuan yang berakhir dengan detik-detik drama dan kontroversi, di Stadium Nasional, Warsaw.
Pertemuan hari ini juga menyaksikan dua bintang Arsenal, Andrei Arshavin dari Rusia dan Tomas Rosicky dari Czech bertemu sebagai musuh.
Pemain tengah Rusia, Alan Dzagoev memecah kebuntuan menewaskan penjaga gawang Czech, Petr Cech pada minit ke-15.
Selepas itu, pemain berjersi nombor enam, Roman Shirokov meledak gol kedua dengan menguis masuk hantaran cantik daripada Jaroslav Plasil melepasi benteng Czech pada minit ke-24.
Czech memperoleh gol pertamanya menerusi Vaclav Pilar pada minit ke-54.
Gol ketiga Rusia dijaringkan oleh Alan Dzagoev pada minit ke-79 manakala yang seterusnya oleh Roman Pavlyuchenko empat minit kemudian.
Pada aksi tadi, anak-anak buah Dick Advocaat mencatatkan keputusan yang positif sekaligus menjadikan kemenangan terbesar setakat ini dan menghuni tangga teratas Kumpulan A.
Pada saingan Kumpulan B awal pagi esok,  ia akan menyaksikan kumpulan maut bertarung diantara Belanda menentang Denmark dan Jerman bertemu Portugal.

Sekilas Fakta:
- Keputusan akhir Rusia (4) Republik Czech (1)
- Penguasaan 58% Rusia; 42% Republik Czech
- Tendangan ke arah gawang 17 (Rusia); 12 (Republik Czech)
- Tendangan sudut 3 (Rusia); 5 (Republik Czech)
- Kesalahan pemain 11 (Rusia); 14 (Republik Czech)

Terima Kasih Atas Kunjungan Anda =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hak Cipta Terpelihara Oleh aces15.blogspot.com 2012